Foto NP ayudas AIJUL'Institut Tecnològic del Producte Infantil i d'Oci (AIJU) transferirà al llarg de 2018 els resultats de R+D que està duent a terme, a unes 100 empreses de la Comunitat Valenciana amb el finançament rebut per part de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) (2-9-2018)

Aquest finançament, que en total ascendeix a 2.763.623 euros, permetrà dur a terme tangibles per a les companyies com ara prototips, demostradors i jornades que permeten a les empreses l'accés a aquestes innovacions.

Les línies de R+D aprovades per l'IVACE tenen una major incidència en els desenvolupaments de la indústria 4.0; és a dir, en la fabricació additiva, automatització dels processos de fabricació i adaptació de la Internet Of Things (IOT) a productes infantils, entre altres.

Noves recerques

Entre les noves línies i recerca en les quals està treballant el Centre tecnològic amb el suport de l'IVACE destaca la dirigida a connectar els smartphones, tauletes tàctils o altres dispositius mòbils amb els joguets infantils o productes físics (bressols, trones, carros infantils, etc.).

Açò permetrà al centre tecnològic arreplegar dades suficients que ajudaran a les empreses dissenyar productes i joguets infantils cada vegada més adaptats a les necessitats dels clients.

Atenint-nos a les diferents normatives que existeixen sobre productes infantils, AIJU està ampliant els seus controls en els laboratoris amb la finalitat d'aconseguir els exigents límits de detecció de les substàncies químiques restringides en els productes infantils garantint la seua seguretat i accessibilitat.

També, està investigant el desenvolupament de nous materials per a la impressió 3D que ajude a les empreses a ser més competitives complint, en tot moment, els requisits de seguretat dels productes.

En l'àmbit mediambiental AIJU treballa en revaloració deels residus generats per les companyies.