Misión IránIVACE ha organitzat una missió comercial a Iran, que va començar ahir dilluns i es desenvoluparà fins a dijous que ve, 4 d'octubre (3-10-2017)

En aquesta acció participen 6 empreses de la Comunitat Valenciana dels sectors químic, joguet, tèxtil, materials de construcció i tèxtil llar, interessades a contrastar les possibilitats dels seus productes i les oportunitats comercials d'aquest mercat a través d'una agenda de contactes elaborada per IVACE Internacional.

La directora general d'Internacionalització, María Dolores Parra, ha explicat que l'any passat, quan es va alçar l'embargament al comprat iranià, “organitzem una primera missió comercial per a testar l'acceptació dels nostres productes en aquest mercat. Es tracta d'un mercat amb una població de 82 milions d'habitants i unes bones perspectives econòmiques”.

“Donades les bones perspectives, - el país aspira a créixer a un ritme del 8% anual i pretén convertir-se en una pont entre Europa i Àsia - les oportunitats comercials i els plans d'inversió del Governe Iranià, IVACE Internacional ha inclòs a Iran entre les destinacions de la seua xarxa Exterior, amb l'objecte de facilitar l'entrada en el mercat a les empreses valencianes a través de serveis personalitzats”, ha explicat.

Al començament de la missió les empreses participants han mantingut una reunió amb el Conseller Comercial d'Espanya a Iran, Emilio Carmona, qui va descriure Iran com un mercat en creixement, amb bones oportunitats per a sectors com a alimentació, moda, turisme, reciclatge, energia renovable i productes de luxe.

Exportacions CV a Iran

La Comunitat Valenciana ha exportat productes a Iran per valor de 41 milions d'euros l'any 2016, la qual cosa representa un increment del 13'32% pel que fa a l'any anterior.

Els productes més exportats per la Comunitat a aquest mercat són els pigments i esmalts, productes ceràmics, pedra natural i maquinària mecànica, que concentren el 57% del total exportat a aquest mercat.

Guardar