FOTO GRUPO Becas IVACEEl President de la Generalitat, Ximo Puig, ha participat en l'acte de lliurament de les beques de l'Institut Valencià de Competitivitat (Ivace) a 100 joves que, en els pròxims mesos, començaran un programa formatiu en les delegacions en l'exterior de diferents institucions i empreses valencianes (19-6-2017)


El cap del Consell, que ha estat acompanyat pel conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha recordat que enguany s'ha tornat a augmentar el nombre de beques, amb el que es compleix així el compromís del seu Govern d'arribar al centenar. “S'ha elevat a 100 el nombre de beques, enfront de les 20 que existien en 2014”, ha destacat.


En aquest sentit, ha explicat que aquest augment es deu a la “obsessió” de l'actual Consell per crear una xarxa d'oportunitats amb l'objectiu de reduir l'atur juvenil i evitar que el talent dels i les joves de la Comunitat Valenciana emigre a altres països. “Heu de poder construir el vostre projecte de vida, perquè açò és el que ens convertirà en una societat avançada”, ha declarat.


Així mateix, ha agraït al *Ivace tot l'esforç realitzat perquè, a través d'aquestes beques, el Govern de la Generalitat siga útil a les empreses i a les persones beneficiàries de les mateixes, que es van a convertir en “ambaixadores de la Comunitat Valenciana en diferents punts del món”.

A més, el cap de l'Executiu valencià també ha destacat la transparència del procés de concessió de les beques, així com l'haver de de el Consell a l'hora de garantir la igualtat d'oportunitats per a totes les persones.

D'altra banda, el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha subratllat la importància de la formació i l'especialització dels joves en el camp de la internacionalització, i ha assegurat que aquest programa constitueix una oportunitat perquè les noves generacions es desenvolupen “com a persones i com a professionals”.

En aquest sentit, ha assenyalat el compromís de la Generalitat perquè aquest programa formatiu es desenvolupe “amb les majors garanties possibles” tant per als i les joves, com per a les empreses. “La nostra obligació és estar al vostre costat i fer-vos les coses més fàcils”, ha insistit.


Beques IVACE

Les beques ‘Ivace Exterior’ i ‘Ivace E+E, Exportació i Ocupació’, convocades per l'àrea de Promoció Internacional del *Ivace, tenen com a objectiu fomentar i especialitzar als i les joves de la Comunitat Valenciana en internacionalització, així com facilitar una *empleabilidad sostenible i de qualitat.

Enguany, s'han convocat un total de 100 beques -70 per a ‘Ivace Exterior’ i 30 per a ‘Ivace E+E’-, que reben finançament europeu en el marc de la Iniciativa d'Ocupació Juvenil de la Unió Europea, a través del Fons Social Europeu.