1080 x 1350 val TwitterEl Pla Ara Empreses que gestiona i tramita l'Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i) obri a partir de hui el termini perquè pimes industrials, comerços, hostaleria i serveis que hagen resultat damnificats per la DANA presenten les seues sol·licituds d'ajudes (15-4-25)

L'objectiu d'aquest Pla és donar suport a la recuperació i reactivació del teixit empresarial “i donar una resposta directa i efectiva a les empreses afectades perquè puguen recobrar al més prompte possible la seua productivitat al mateix temps que accelerar la reactivació econòmica i recuperar la nostra activitat industrial” ha assenyalat la consellera d'innovació i presidenta d'Ivace+i, Marián Cano.

El Pla Ara Empreses és el tercer pla d'ajudes que ha posat en marxa la Generalitat Valenciana després de la riuada del 29 d'octubre. Està dotat amb un pressupost de 127,4 milions d'euros, dels quals 47,8 milions d'euros van dirigits a la recuperació i reactivació de les xicotetes i mitjanes empreses industrials i 79,6 milions d'euros per a comerços, hostaleria i serveis.

A través d'aquest Pla, l'Institut Valencià de Competitivitat i Innovació ofereix ajudes directes per a cobrir les inversions i les despeses ja realitzades o pendents de realitzar per part de les empreses sol·licitants.

Només s'admetrà una sol·licitud per empresa i les inversions presentades hauran d'haver-se realitzat en el període comprés entre el 29 d'octubre de 2024 i el 30 d'octubre de 2025.

Les sol·licituds es realitzen de manera telemàtica fins al pròxim 30 de juny en la web de l'Ivace i s'aniran resolent conforme a l'ordre d'arribada sempre que la documentació estiga completa.

Ajudes i acompte

El Pla Ara Empreses cobreix l'adquisició i reparació de maquinària o equips directament vinculats a l'activitat empresarial, la reparació, adaptació i millora d'instal·lacions, així com les despeses generades per les labors d'auditoria per a la preparació dels comptes justificatius de subvenció.

En el cas de les pimes industrials l'ajuda podrà aconseguir fins al 50% dels costos subvencionables, amb un màxim de 100.000 euros d'ajudes.

En el cas dels propietaris de naus industrials en els quals s'estava desenvolupant activitat industrial el 28 d'octubre de 2024 el màxim de l'ajuda serà de 20.000 euros.

Per a comerços, hostaleria i serveis l'ajuda serà de fins al 70% dels costos subvencionables, amb un màxim de 50.000 euros d'ajuda per expedient.

Les empreses interessades podran sol·licitar un acompte del 50% de l'ajuda concedida en el moment de la presentació de la sol·licitud amb la finalitat de poder reprendre la seua activitat i agilitzar la seua recuperació.

Esta web utiliza cookies con el objetivo principal de mejorar la experiencia y navegación del usuario en el portal. Si continúas navegando consideramos que aceptas su uso.