La Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, a través de la unitat internacional de l’Ivace+i, estudiarà el desenvolupament d'iniciatives de promoció per a potenciar la presència de sectors de la Comunitat Valenciana al Japó (7-3-24)
Aquesta és una de les conclusions de l'agenda de contactes que ha mantingut la directora general d'Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, en el seu viatge al Japó, en el mercat de la fira agroalimentària Foodex.
Així, Ester Olivas s'ha reunit a Tòquio amb el Conseller Econòmic i Comercial d'Espanya al Japó, Fernando Hernández, amb el qual ha tingut l'ocasió de conéixer les iniciatives sectorials que se celebren periòdicament en el mercat nipó al llarg de l'any i en la qual s'han “identificat una sèrie de sectors en els quals la Comunitat té un enorme potencial”.
“Parlem de sectors com el sector salut, la biotecnologia, la indústria òptica, la indústria aerospacial i el sector audiovisual, en els quals la Comunitat Valenciana té molt a aportar i possibilitats en aquest mercat”, ha explicat Olives.
A més, han coincidit en la necessitat d'impulsar la promoció en aquest mercat amb la “combinació d'accions in situ, com l'esdeveniment gastronòmic celebrat aquesta setmana a Tòquio, i accions d'empreses importadores que visiten Espanya”.
En aquest sentit, ha assenyalat la conveniència de treballar conjuntament amb altres entitats per a captar l'atenció del prescriptor que ve a Espanya i així poder mostrar la fortalesa de la Comunitat en sectors com l'audiovisual i amb infraestructures com la Ciutat de la Llum.
Així mateix, durant la reunió han coincidit en la conveniència d'organitzar iniciatives com l'esdeveniment gastronòmic celebrat aquesta setmana a Tòquio per Ivace+i Internacional en col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana, amb la presència de rellevants empreses importadores amb cadenes de distribució en diferents punts del país.
Visita Lladró Japan
La directora general d'Emprenedoria i Internacionalització també s'ha reunit amb el director de Lladró Japan, Colin Chow, i ha visitat la botiga de Nihonbashi Mitsukoshi Departure Store. Aquesta empresa valenciana compta amb 20 botigues al Japó, de les quals 8 estan a Tòquio.
“Lladró és una empresa insígnia – ha indicat Olives – que compta amb una bona implantació en el mercat nipó”, on s'ha posicionat en el segment del luxe, i on mantenen una estratègia d'adaptació al mercat amb picades d'ullet a la cultura japonesa i figures elaborades específicament per als consumidors japonesos.
Ester Olivas ha transmés a l'empresa el missatge de suport des del Consell i els ha felicitat per la seua trajectòria i el treball realitzat, “que serveix d'exemple i d'inspiració per a moltes empreses de la Comunitat Valenciana”.