Acto AlemaniaEl sector químic de la Comunitat centra avui l'atenció dels inversors alemanys en el marc d'una campanya de promoció intensiva que està realitzant IVACE Internacional – a través d'Invest CV – en el mercat alemany (9-6-16)

La directora general d'Internacionalització, Mònica Cucarella i el Director General de l'Associació Quimacova, Jesús Carretero acompanyat per representants de l'Oficina Comercial d'Espanya a Alemanya, representants del Consolat d'Espanya en Düsseldorf i de l'empresa alemanya Zschimmer & Schwarz España, implantada a la Comunitat, han realitzat aquest matí una presentació del sector químic de la Comunitat i dels avantatges que ofereix la nostra Comunitat Autònoma per a la inversió davant 18 potencials inversors.

La directora general d'Internacionalització, Mònica Cucarella, ha explicat que “aquests inversors han sigut seleccionats al llarg del primer semestre de l'any sobre la base de la seua especialització sectorial, la seua potencial intenció d'invertir en l'exterior a mitjà termini - preferiblement en el Sud d'Europa-; el grau d'internacionalització de l'empresa i la seua presència en mercats exteriors”.


“En la selecció figuren empreses del sector de diversa índole: fabricants de producte químic, esmalts, plàstics, empreses distribuïdores del sector, empreses de transport i una start up”, ha continuat.

Aquesta acció forma part de les mesures impulsades per la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Ocupació per a augmentar les xifres d'inversió estrangera rebudes a la Comunitat. Per a aconseguir-ho, ha previst la realització d'accions proactives d'inversió en aquells mercats considerats d'interès.

En aquest sentit, Mònica Cucarella ha assenyalat que “la primera d'aquestes accions es centra en el sector químic, identificat com un sector tractor d'inversió a la Comunitat, un sector ja madur i amb un pes específic en l'economia regional. La idea és repetir aquest model amb altres sectors i altres mercats estratègics per a l'atracció d'inversió”.

Les xifres del sector químic adonen del pes d'aquest sector en l'economia de la Comunitat. Compta amb una xifra de negocis de 6.600 milions d'euros en 2015, el 11% del PIB de la Comunitat, més de 550 empreses, al voltant de 15.000 ocupacions i concentra el 24% de la despesa en R+D a la Comunitat. A més, aquest sector a la Comunitat concentra el 9'1% de l'exportació nacional, amb 2.200 milions d'euros.

Quant a la selecció del mercat alemany per a la realització d'aquesta campanya intensiva de promoció, Alemanya és un dels mercats amb millors perspectives i la proximitat de les quals facilita l'organització de la campanya i l'esdeveniment així com el seguiment de les oportunitats d'inversió detectades per l'equip d'Invest-CV.

La selecció del mercat vénen contrastada així mateix amb l'associació que engloba al sector, QUIMACOVA, així com amb agents implicats en l'atracció d'inversió estrangera especialistes en el sector i en el mercat en qüestió.

Després de la jornada, representants d'Invest-CV desplaçats a Alemanya, amb Mònica Cucarella al capdavant, així com representants de l'Associació Quimacova mantindran trobades empresarials amb els assistents per a resoldre possibles dubtes i concretar necessitats per a facilitar la inversió a la Comunitat.