ATEVAL reuniónLa directora general d'Internacionalització María Dolores Parra al costat de la cap de l'Àrea d'Internacionalització d'Ivace Internacional, Cristina Villó, s'han reunit amb representants de l'Associació d'Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana, ATEVAL, per a avaluar les línies de treball dutes a terme conjuntament durant l'exercici 2021 i començar a treballar en futures estratègies de projecció internacional del sector valencià de cara al pròxim any 2022 (14-7-21)

Per part de la patronal, han participat en la trobada, José Serna, President de ATEVAL; José Ramón Revert, President Àrea Promoció Comercial; Salome Beneyto, Gerent de l'entitat i Leila Bachetarzi, directora de Promoció Comercial i Internacionalització.

Entre les accions programades per a tancar el present any, s'està organitzant una Presentació d'Oferta de productes de Tèxtil- Llar als Estats Units, a través de la delegació d'Ivace INTL a Nova York, que tindrà lloc al llarg del mes d'octubre.

Aquesta activitat que ha comptat amb un molt bon acolliment per part de les empreses tèxtils es veurà complementada per una altra presentació de les mateixes característiques a Vietnam.

Durant la reunió sectorial s'ha fet balanç de com s'ha comportat el sector tèxtil en un any tan complicat, que per fi comença a recuperar-se en termes d'exportació, sobretot en les línies de la Tèxtil-Llar, Tèxtil Esportiu i Tèxtils Tècnics.

A més, s'han revisat les línies d'ajudes de la direcció general d´Internacionalització i activitats programades al llarg de 2021, per a continuar estrenyent la col·laboració entre totes dues entitats i impulsar la internacionalització del Tèxtil Valencià durant 2022.

Després de la trobada, la directora general d'Internacionalització d'Ivace, María Dolores Parra, ha assenyalat que “el sector tèxtil ha sigut exemple de resiliència en aquests moments complicats de pandèmia, la seua capacitat d'adaptació va permetre crear nous productes necessaris per a l'escenari actual com a màscares, bates, tèxtils capaces d'eliminar el virus en entrar en contacte amb el teixit, entre altres”.

D'altra banda, va destacar que “les empreses han continuat apostant per trobar oportunitats en l'exterior. I en l'àmbit de la internacionalització, des d'Ivace continuarem apostant per reforçar la col·laboració amb el sector i fer costat a la tèxtil llar en els mercats internacionals”.

Per a la directora de Promoció Comercial i Internacionalització, Leila Bachetarzi, “és fonamental continuar treballant de la mà d'Ivace Internacional en la promoció de les nostres empreses en l'exterior i impulsar la seua internacionalització”.

En aquest sentit, ha assenyalat, que al cap d'un any i mig atípic a conseqüència de la pandèmia, s'obri de nou la possibilitat de participar en les fires internacionals, la pròxima cita del sector serà en propal Com (Itàlia) en el mes vinent de setembre i esperem amb il·lusió la presència dels expositors valencians en la pròxima Fira Heimtextil (Frankfurt) al gener 2022.

Per a Heimtextil, comptarem amb “l'assessorament i suport d'Ivace Internacional i la Direcció General d'Internacionalització que, a més, donarà suport a la coordinació de les Missions Inverses de Compradors Internacionals a la Fira Home Tèxtils Premium que s'organitzarà al costat de la Fira Hàbitat al setembre del 2022”.

La trobada s'ha iniciat amb una visita a diverses empreses referents del sector en la zona, com Manuel Revert i CIA i Pell - Pertex a Agullent, així com Cotoblau a Ontinyent. Després de la reunió, els representants de totes dues entitats han continuat amb un esmorzar de treball.