Per a la directora general de l´Ivace, Júlia Company, amb aquests infotalleres “volem potenciar el paper de les pimes en la I+D+i europea i per a això és important que les empreses vegen el mercat europeu com una oportunitat única i la captació de fons Horitzó Europa una oportunitat per a la seua internacionalització a través de la innovació”.

Horitzó Europa 2021-2027 recull un ambiciós pla dotat amb 96.000 milions d'euros (un 28% més que H2020) amb el qual es vol fer un nou salt en el terreny científic i tecnològic apostant per l'excel·lència científica, la innovació i el foment de la competitivitat.

Els seus tres eixos fonamenta'ls són: Ciència excel·lent amb la finalitat de consolidar el lideratge en investigació i innovació de la UE, Desafiaments mundials i competitivitat industrial europea, on tindran un paper destacat els clústers en la seua coordinació i la Innovació oberta per a expandir la innovació d'avantguarda i creadora de mercats.

Poden accedir a aquestes ajudes empreses, universitats, centres d'investigació i tecnologia, associacions sense ànim de lucre i entitats públiques amb la finalitat de contribuir a aconseguir triple transició, digital, verda i social que marquen l'agenda europea per al marc temporal descrit.

Des de l´Ivace i la Conselleria d'Economia Sostenible s'està treballant per a aprofitar al màxim les noves oportunitats de finançament europeu en matèria d'I+D+i per a fer créixer el sistema d'innovació regional.

En aquest sentit Company ha indicat que totes les accions previstes per l´Ivace estan encaminades a “consolidar en el programa Horitzó Europa els excel·lents resultats que la Comunitat ha aconseguit en el programa anterior (H2020) amb més de 1.250 participacions en projectes d'innovació finançades amb un total de 490 milions d'euros sent les pimes el major agent beneficiat amb 185 milions d'euros en ajudes”.

“Les pimes- ha afegit la responsable de l´Ivace- són el principal impulsor de l'economia de la Unió Europea per això s'han convertit en el centre de la nova estratègia industrial de la Comissió i en aquest camí tindran al seu costat a la Conselleria d´Economia i l´Ivace”.

Ivace coordinador de l'estratègia regional

L´Ivace és l'encarregat de coordinar, amb el consens i participació de les entitats de la Generalitat encarregades a impulsar la I+D+i en les seues respectives competències, l'estratègia regional d'implementació del Programa Horitzó Europa en la Comunitat amb un pla d'accions i amb la divulgació i desenvolupament d'iniciatives com els infotallers en els quals l´Ivace, REDIT i CDTI conjuminen el seu cabal de coneixements i experiència per a fer costat a les entitats valencianes per a tindre èxit en les convocatòries europees.

D'igual manera l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial lidera en la Comunitat la major Xarxa Europea de suport a les pimes (SEIMED) en els seus processos d'innovació i internacionalització dins de la qual s'emmarquen aquestes trobades.

I col·labora amb el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) en la implementació d'aquestes ajudes europees (i nacionals) en la Comunitat.

Dates infotalleres

Els infotallers organitzats per Ivace i Redit en col·laboració amb el CDTI s'impartiran de manera en línia entre el mes de maig i juny en diverses sales virtuals, el primer d'ells el pròxim 25 de maig. Donaran cobertura a més de 12 temàtiques com bioeconomía, alimentació, energia, mobilitat, eixiu, seguretat, indústria o digitalització entre altres.

El format pretén complementar els Infodays nacionals que organitza el CDTI amb uns tallers en línia eminentment pràctics, amb un enfocament molt fresc i dinàmic on els assistents podran resoldre tots els seus dubtes sobre convocatòries, presentar en directe idees de projectes per a captar socis (Pitch-your-idea), revisar amb experts la redacció de propostes madures, així com presentar perfils internacionals de socis per a formar consorcis.

Tota la informació i les sol·licituds d'inscripció estan disponibles ivace.es