Rueda de pensa CEEI AlcoyEl CEEI Alcoi-València ha presentat aquest matí en roda de premsa el balanç de la seua activitat durant 2020. Han participat la directora general de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace), Júlia Company i el Director del CEEI, Jesús Casanova, els qui han valorat un any afectat de ple per la pandèmia, però en el qual gràcies al treball i a la col·laboració dels agents de l'ecosistema emprenedor de la Comunitat Valenciana, s'han reformulat totes les activitats i projectes del CEEI buscant donar suport als processos de recuperació de les empreses (1-4-21)

Per a la responsable del´Ivace “la implicació dels agents de les comarques de l'àrea d'actuació del CEEI Alcoi- València han sigut determinants per a identificar, analitzar i proposar mesures “ad hoc” de suport a les persones emprenedores”.

Entre aquestes mesures està la definició del Mapa de Cooperació Empresarial i Innovació; un directori que va començar a definir-se l'any passat, que inclou a prop de 2.400 empreses tractores i innovadores i que té com a objectiu impulsar la cooperació entre elles i amb altres empreses.

“La voluntat de l´Ivace i dels CEEIs és fer créixer aquest directori, caracteritzar a les empreses perquè qualsevol persona emprenedora o empresa, per xicoteta que siga, puga saber que al seu voltant pot tindre la solució a alguna de les seues necessitats i no caure en buits com en plena pandèmia” ha assenyalat Júlia Company.

Per part seua, Jesús Casanova, ha destacat la ferma aposta de l´Ivace per a reforçar l'activitat del CEEI, i prestar en col·laboració amb els agents territorials i sectorials un servei de qualitat a les persones emprenedores i als empresaris i empresàries de la zona.

Una de les línies d'activitat del CEEI és la formació de les persones emprenedores, startups i pimes. Al llarg de 2020 s'han realitzat en línia un total de 68 jornades, seminaris, tallers i cursos, que han comptat amb una assistència de prop de 1.600 emprenedors i empresaris. Es tracta accions de capacitació i formació per a emprenedors, empreses i agents de l'ecosistema.

Cal destacar que en la web del CEEI es pot consultar continguts d'interés per a empreses, startups, autònoms i agents. Durant 2020 la web va rebre més de 400.000 visites als canals que gestiona el CEEI Alcoi, un 17% més que l'any anterior. En aqueixa línia, Jesús Casanova ha destacat l'important rol del CEEI Alcoi en gestionar el Canal de Desenvolupament Local, des de la seu d'Alcoi, on s'ha potenciat el contingut per als agents de l'ecosistema, amb entrevistes i donant veu a les iniciatives interessants que serveixen de bones pràctiques per al territori amb més de visites.

Es consolida l'actuació en el territori

En la roda de premsa també ha participat Alberto Belda Regidor d'Empresa i Innovació de l'Ajuntament d'Alcoi qui ha destacat que la col·laboració amb IVACE i el CEEI “ha permés posar en marxa accions per a promoure el teixit empresarial en el nostre municipi, apostant pels emprenedors, la creació i consolidació d'empreses.

Les línies de suport d'IVACE per a la millora de les zones industrials que ha rebut l'ajuntament són un exemple, així com el programa Activa Àgora, desenvolupat amb el CEEI i amb la col·laboració de FEDAC, que ha permés la posada en marxa de noves empreses a Alcoi”.

Com a novetat en 2020 cal ressaltar que un total de 14 agents de l'ecosistema emprenedor de l´Alcoià- Comtat van participar en el programa d'Identificació de Necessitats Territorials i Empresarials d'IVACE i CEEI Alcoi-València. Concretament, van identificar 28 oportunitats de desenvolupament territorial.

Durant el passat exercici es van dur a terme nou programes en col·laboració amb ajuntaments i entitats (Ajuntament d'Alcoi, Mancomunitat de Municipis de l'Alcoià i el Comtat, FEDAC, i els ajuntaments de Cocentaina, Banyeres i Tibi), de suport a emprenedors i empreses mitjançant formació, mentorización i acompanyament amb 252 assistents.