REUNION diseño 1El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent ha participat en la reunió de seguiment de València Capital Mundial del Disseny 2022, en la qual s'han repassat els treballs de planificació i organització del programa del 2022, així com tots els projectes activats i previstos tant en 2020 com en 2021 (18-2-2021)

Climent ha destacat l'intens treball de València Capital Mundial del Disseny 2022 amb el desenvolupament d'una infinitat de projectes relacionats amb el disseny que "generaran un canvi en la societat i que ajudaran a posicionar-nos en l'àmbit internacional" i no solament un gran esdeveniment en 2020.

Des de l'elecció de València com a capital mundial del Disseny, s'estan activant una sèrie de projectes transversals que impliquen "una nova mirada al sector productiu, que aposten per la implementació del disseny en les empreses, a la generació d'una xarxa internacional que reforce la connexió entre indústries, institucions, escoles i professionals a l'estranger", ha assenyalat Climent.

Durant la reunió, en la qual també han participat la directora general d'Internacionalització, Maria Dolores Parra, el director de València Capital Mundial del Disseny 2022, Xavi Calvo i membres de l'Associació València Capital del Disseny, el conseller ha sigut informat de l'activació de 65 projectes després de les dues crides realitzades per l'entitat al juliol i desembre de 2020.

Entre els projectes activats, destaquen programes per a motivar la contractació de disseny des de les indústries i institucions, exposicions, fòrums, congressos, sessions didàctiques, projectes audiovisuals, editorials o tecnològics.
A més, l'equip treballa en una trentena d'iniciatives pròpies i transversals que, des de la sostenibilitat, la didàctica i la recuperació del patrimoni, ajuden la vertebració del territori i a generar una marca internacional de la Comunitat Valenciana basada en la productivitat, internacionalització i disseny.

Tot això conformarà un programa d'activitats que tindrà el seu punt àlgid en 2022 però que ja es comença a dur a terme des de l'últim trimestre de 2020.

Per part seua, el director de València Capital Mundial del Disseny 2022, Xavi Calvo, ha explicat que gràcies a la col·laboració de l'IVACE, durant 2020 i malgrat la situació de pandèmia que vivim, "hem aconseguit llançar alguns dels projectes que responen als objectius de didàctica del disseny, promoció internacional i posada en valor de la creativitat valenciana”.

Calvo ha destacat el bon acolliment d'aquests projectes davant un públic nacional i internacional "amb una audiència fixa mensual de 20.000 subscriptors i amb l'atenció de mitjans de comunicació internacionals que ja comencen a fer-se eco de les accions de València a través de reportatges, entrevistes i publicacions especialitzades".

A més, també s'ha informat sobre els acords amb reconegudes institucions internacionals dedicades al disseny, com IF Design (amb seu a Alemanya), amb l'objectiu d'amplificar l'abast del programa dissenyat per a 2022.

Esdeveniments celebrats

La primera edició de Paradís, el festival de disseny i creativitat amb un format híbrid entre el presencial i el digital ha sigut un dels esdeveniments més importants a nivell nacional i internacional.

També destaca la sèrie documental “Mestres Principiants” amb converses entre diferents generacions de disseny, o més recentment la presentació a Madrid de la mostra itinerant «València Pavilion. The future is design», una exposició de València Capital Mundial del Disseny 2022 que recorrerà les principals fires del sector professional del disseny quan la pandèmia ho permeta, són altres dues de les grans fites realitzades en col·laboració amb l'IVACE.

Xavi Calvo ha explicat que a més de tots aquells projectes que ja han començat a dur-se a terme, "treballem en molts altres que, amb un caràcter internacional, tenen com a objectiu posar en valor el disseny i artesania valencians des del patrimoni. La identificació, catalogació i posada en valor de la ceràmica valenciana, el paviment de Nolla o la retolació de suports publicitaris durant el segle XX són altres tres projectes que comencen a cristal·litzar i seran públics pròximament”.

L'any 2020 també ha sigut un any, malgrat la situació, per a eixir a l'exterior i explicar al sector professional que València serà Capital Mundial del Disseny en 2022 i tot el que això implica. La cita internacional va ser en “Design Xangai” la fira de disseny internacional on es va poder avançar part del programa de la capitalitat gràcies a la col·laboració amb IVACE i l'ICEX.