AYUDAS DIGITALIZA 2021 VALENCIANOLa unitat d'Innovació de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) ha convocat les ajudes de DIGITALITZA 2021, a través de les quals, destinarà 12 milions d'euros per als processos de digitalització en la incorporació de solucions que facen possible el teletreball i en l'augment de la seua competitivitat de les xicotetes i mitjanes empreses(10-2-2021)

La Convocatòria DIGITALITZA integra i dóna continuïtat a les convocatòries DIGITALITZA-CV i DIGITALITZA-CV Teletreball 2020 incentivant la inversió innovadora en tecnologies de la informació, les comunicacions i l'electrònica.

“La COVID-19 ha convertit a la digitalització en un imprescindible en les empreses, obligant-los a buscar solucions digitals que permeten mantindre la productivitat o augmentar-la si és possible”, ha assenyalat el conseller d'Economia Sostenible, Rafa Climent.

Poden acollir-se a les ajudes de DIGITALITZA qualsevol tipus de pime excepte aquelles que desenvolupen activitats financeres, immobiliàries, de producció primària de productes agrícoles o que operen en els sectors de la pesca i l'aqüicultura.

Cada empresa podrà presentar un únic projecte per actuació. L'ajuda màxima per projecte no superarà els 100.000 euros i la subvenció serà de fins al 40% dels costos elegibles del projecte per a accions liderades per xicotetes empreses i fins al 30% per a aquelles que desenvolupen les mitjanes empreses.

El termini de presentació de sol·licituds comença demà 11 de febrer i s'estendrà fins al pròxim 10 de març.

La convocatòria DIGITALITZA s'emmarca dins del Pla d'I+D+i Empresarial de 2021 de l´Ivace dotat amb 26,5 milions d'euros, un 26% més que en l'exercici anterior i cofinançat amb Fons Europeus (FEDER).

Accions que es financen

A través de l'actuació DIGITALITZA Transformació les empreses poden finançar les inversions en sistemes automatitzats, gestió empresarial i logística i la despesa en dispositius i aplicacions que afavorisquen el salt digital.

En el cas de la línia DIGITALITZA Teletreball, es recolza la implantació de solucions innovadores que potencien el teletreball, que faciliten l'operació remota i processos productius i la posada en marxa de sistemes de telecomunicació i seguretat avançada.

També inclou ajudes per a la incorporació de solucions que minimitzen o eliminen significativament l'operació presencial, com poden ser el comerç electrònic, la inversió en sistemes de fabricació additiva i impressió 3D, així com els sistemes automatitzats d'emmagatzematge i logística interna entre altres.

Balanç 2020

En 2020 el total de projectes recolzats a través de les convocatòries DIGITALITZA-CV i DIGITALITZA-CV Teletreball van arribar a prop dels 700 “corroborant una vegada més la valentia i esforç del nostre teixit productiu” ha assenyalat el conseller Climent.

En total van ser 372 les iniciatives sobre teletreball finançades, el 37% d'elles liderades per microempreses (menys de 10 treballadors) i 325 els projectes de digitalització aprovats amb un alt nivell de complexitat.

Els projectes de digitalització es van caracteritzar per la seua complexitat i pel predomini d'accions enfocades a la implantació de sistemes de planificació de recursos empresarials (ERP), seguits pels de gestió empresarial avançada i per iniciatives referides a la implantació de sistemes d'informació per a la gestió del cicle de vida de productes i serveis.