CLASIFICACION AREAS BASICAS
 
L’Ivace ha elaborat una primera classificació dels polígons empresarials de la Comunitat amb el resultat d'un total de 171 àrees industrials bàsiques. D'elles, 28 pertanyen a la província de Castelló, 94 a la de València i 49 a la província d'Alacant. (29-12-20)
 
Aquesta classificació és un dels aspectes que recull la Llei de gestió, promoció i modernització de les àrees industrials (articles 34 i 37) que estableix les categories de bàsica, consolidada i avançada atenent les seues dotacions i als serveis que ofereixen.
 
D'aquesta manera, segons contempla la Llei es classificaran com a àrees industrials bàsiques aquelles que complisquen amb els requisits i serveis bàsics que establisquen el planejament i la normativa urbanística i local aplicable per a l'ús industrial.
 
Per a poder dur a terme aquesta categorització, el mes de setembre passat l’Ivace, segons el que s'estableix en la Llei 14/2018 i el Decret que la desenvolupa, va requerir als ajuntaments de la Comunitat tota la informació a la seua disposició referent al compliment pels solars inclosos en les àrees classificades com a industrials en el seu municipi dels requisits exigits per l'article 177 de la Llei d'Ordenació del Territori Urbanisme i Paisatge (LOTUP).
 
El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha assegurat que aquesta categorització, que s'ha publicat en el DOGV aquest dimarts 29 de desembre, “ens permet poder continuar avançant en el desenvolupament i implantació de la Llei d'àrees industrials”.
 
Climent ha subratllat la importància que adquireixen els parcs empresarials en l'actual situació de crisi econòmica i social, ja que són “infraestructures bàsiques per a les nostres comarques i municipis perquè en elles es concentren les empreses que generen ocupació sostenible i riquesa”.
 
En aquest sentit, ha recordat que des de 2017 la Conselleria d'Economia Sostenible, a través de l’Ivace “ve convocant anualment ajudes directes per a la millora i modernització de les àrees industrials per a millorar les seues infraestructures i serveis, fer-los més atractius per a la instal·lació de nous projectes i per a millorar la competitivitat de les empreses ja instal·lades”. Així mateix, ha avançat que pròximament es convocaran noves subvencions per a l'exercici 2021.
 
“Aquestes ajudes- ha continuat- han permés millorar els espais empresarials de la Comunitat i contribuiran a la seua futura classificació com a àrea industrial consolidada o avançada”.
 
Categoria consolidada i avançada
 
El conseller ha explicat que després d'aquesta primera classificació en àrees industrials bàsiques, per a les categories consolidada i avançada, així com per a la modificació entre categories, es realitzarà a petició dels municipis.
 
D'aquesta manera, les localitats interessades o les entitats de gestió i modernització corresponents podran sol·licitar la inclusió de la seua àrea industrial en una determinada categoria, aportant quanta documentació consideren o se'ls puga requerir per a justificar la mateixa.