El conseller d'Economia Sostenible, Rafa Climent, ha destacat que les pimes "veuen en la digitalització el trampolí per a aconseguir un creixement a llarg termini" (2-11-20)

Climent ha fet aquestes declaracions després de conéixer les dades definitives de les ajudes concedides per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) dins de la convocatòria Digitalitza 2020.

Es tracta d'unes ajudes que, sumades a les concedides el mes de juliol passat, ascendeixen a 325 projectes de digitalització recolzats per Ivace Innovació, amb prop de set milions d'euros que ajudaran a sufragar els més de 18 milions d'euros que les pimes han invertit.

"La COVID-19 -ha afegit Climent-, està accelerant els processos de digitalització de totes les empreses i en el cas de les pimes, aquest procés a vegades costós i complicat, s'ha convertit en l'única manera de mantindre la seua activitat".

El conseller d'Economia Sostenible ha indicat que des de la Conselleria i des de l´Ivace "estem posant els mecanismes necessaris perquè les pimes continuen invertint en digitalització com a part de la seua estratègia empresarial i puguen adaptar-se així a un entorn en constant canvi".

Projectes complexos

Els projectes finançats per l´Ivace en la convocatòria de Digitalitza 2020 es caracteritzen "per la seua complexitat" i en la majoria dels casos abasten a més d'una àrea d'actuació.

Hi ha un predomini de projectes destinats a la implantació de sistemes de planificació de recursos empresarials (ERP) seguits pels de gestió empresarial avançada i comerç electrònic i per iniciatives referides a la implantació de sistemes d'informació per a la gestió del cicle de vida de productes i serveis.

Més del 60% dels projectes finançats en aquesta convocatòria han sigut presentats per petites empreses (fins a 50 persones emprades) i el 26,6% per microempreses (fins a 10 persones emprades).

Digitalitza 2020 està cofinançat per Fons FEDER, i dóna suport a la implantació i posada en marxa de solucions innovadores encaminades a la digitalització de l'empresa. La pròxima convocatòria està prevista que es publique en el primer trimestre de 2021.