CONTACTA VALEl servei Contacta d'Ivace Internacional, reforçat durant la pandèmia per a facilitar informació directa dels mercats exteriors a les empreses de la Comunitat, s'ha saldat amb un total de 237 reunions en el primer semestre de l'any, la qual cosa representa un destacat augment del 240% respecte al mateix període de l'any anterior (11-7-2020)

El servei Contacta permet la celebració d'una reunió virtual entre l'empresa i el personal de la Xarxa Exterior de l'Ivace. La directora general d'Internacionalització, María Dolores Parra, ha destacat que "ara és més útil que mai comptar amb personal expert en mercats d'interés al servei de les empreses, que els permeten estar connectats en tot moment amb la situació real del mercat".

Per això, Ivace Internacional ha intensificat l'organització de calendaris del servei Contacta des de l'inici de la pandèmia, amb l'objectiu de facilitar informació de valor afegit a les empreses.

"Els Contacta han pres una nova dimensió - ha explicat Parra- ja que les empreses estan consultant la situació real creada pel Coronavirus en el mercat, així com l'actualitat de les restriccions a persones o mercaderies, qüestions logístiques, les perspectives econòmiques o les mesures d'impuls preses en cadascun dels mercats".

A partir d'aquesta informació, les empreses poden prendre decisions o sol·licitar el suport de l'Ivace en aqueix mercat concret a través dels diferents serveis adaptats a l'actual situació. Les empreses que vulguen sol·licitar un CONTACTA poden fer-ho a través del següent enllaç.

Durant el primer semestre de l'any, Ivace Internacional ha celebrat 237 reunions amb la Xarxa Exterior a través dels Contacta. Per sectors, el 22% de les reunions corresponen al sector agroalimentari, seguit del moble, amb un 14'7% del total. Li segueixen els materials de construcció i els vins i begudes. Aquests quatre sectors concentren el 54'7% de les reunions.

També han participat empreses d'il·luminació, calçat, neteja llar i industrial, confecció tèxtil, electricitat, joieria, cosmètica i higiene, joguets i sociosanitari.

Quant als mercats, destaquen en percentatge les reunions mantingudes per la Xina i Rússia, amb un 10% del total, seguit de Polònia i el Marroc, amb un 7%. Li segueixen Alemanya, el Japó, Regne Unit i San Francisco, que concentren el 50% dels Contacta. A continuació la resta de mercats fins a completar la Xarxa on Ivace Internacional està present.