reunión ceeis 15 junio todosHui s'ha posat en marxa el programa d'Identificació de Necessitats Territorials i Empresarials de CEEI Alcoi-València, liderat per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) per a detectar possibles necessitats en el territori en vistes a buscar solucions i trobar oportunitats de desenvolupament empresarial (15-6-2020)

Aquest Programa s'emmarca en les accions d'Enfortiment de 2020 per a Agents de l'Ecosistema d'Emprenedoria posada en marxa pel *Ivace amb la col·laboració dels Centres Europeus d'Empreses innovadores (CEEIs).

En la reunió d'aquest matí, inaugurada per la directora general de l´Ivace, Júlia Company, han participat un nodrit grup de representants d'entitats territorials i empresarials de la zona i s'ha constituït el grup de treball de L'Alcoià – El Comtat.

Durant la seua intervenció Júlia Company ha agraït la bona faena i la col·laboració dels CEEIs i dels agents territorials al mateix temps que ha ha destacat que “aquesta emergència ha d'abordar-se amb tots els agents socials i adaptar-se a les característiques de cada territori, per això trobades com el de hui són important per a focalitzar les diferents mesures”.

Al costat de Company han estat el president de la Mancomunitat L'Alcoià – El Comtat, Blas Calbo i director del CEEI de València, Jesús Casanova qui ha explicat el programa de detecció de necessitats i ha destacat la necessitat d'implicació i col·laboració de tots els agents.

“La reacció de totes les Mancomunitats i de l'Administració a l'hora de dissenyar el Programa ha sigut exemplar. La iniciativa està plantejada en sis sessions i l'aplicació del mapa de valor de les regions ens permetrà captar les necessitats dels territoris”. També, ha donat a conéixer que en aquest primer grup de treball participaran representants de 13 entitats d'aquestes comarques.

Les entitats integrants d'aquest primer grup de treball són la Mancomunitat l'Alcoià-El Comtat, els ajuntaments d'Alcoi, Cocentaina, Muro i Banyeres de Mariola, el Pacte per l’ocupació ACTAIO, JOVEMPA, FEDAC, la Cambra de Comerç d'Alcoi, Universitat Politècnica de València-Campus d’Alcoi, AITEX, *Novaterra i el GAL Muntanya d’Alacant.

Metodologia Innovadora de treball

Per a detectar les necessitats territorials, el grup de treball utilitzarà una metodologia innovadora dissenyada i testada en l'àmbit empresarial per la consultora d'estratègia Loop New Business Models, que a petició del CEEI l'ha adaptada a l'entorn territorial.

Es tracta d'una metodologia composta per una sèrie d'eines que, al llarg de sis sessions de treball online, permetran als agents identificar oportunitats de dinamització del teixit empresarial, detectar i explotar sinergies entre organitzacions i empreses, identificar necessitats i oferir solucions col·laboratives d'abast territorial en un moment com l'actual, marcat per la situació provocada amb el COVID-19 que planteja nous escenaris i nous reptes, tant territorials com empresarials.