banner scale upEl 31 de març va finalitzar el termini per a participar en la tercera edició del Programa Scale Up, un programa d'acceleració i mentorització empresarial, que gestiona l´Ivace en la Comunitat Valenciana amb el suport del CEEI de València i que pretén secundar i acompanyar a startups i pimes amb menys de 6 anys de la Comunitat en les seues fases d'escalat de models de negoci i creixement ()1-4-2020)

En aquesta 3a edició s'han presentat un total de 36 empreses, alguna cosa més que en l'edició anterior “la qual cosa és especialment significatiu en aquests moments” ha assenyalat la directora general de l´Ivace, Júlia Company.

Es tracta d'empreses amb alt potencial d'escalabilitat, que es troben en fases de creixement empresarial i que procedeixen del sector del transport i mobilitat, agroalimentació, biotecnologia, IoT, IA, Videojocs, Serveis Innovadors i Enginyeria Marítima, així com, disseny i fabricació de Nous materials.

Davant l'actual situació que viu el país, els promotors del Programa, l'IVACE i el CEEI València, han decidisc ajornar l'inici d'aquesta 3a edició sense fixar una data determinada per a la seua celebració a l'espera de com es desenvolupen els esdeveniments.

En aquests moments els responsables del programa estan treballant a adequar l'execució del programa a la nova situació, així com, en el disseny de diversos escenaris i plantejaments que permeten afrontar la incertesa actual i iniciar el programa amb les majors garanties d'èxit.

En aquest sentit Júlia Company ha indicat que “són moments molt delicats que superarem amb la col·laboració de tots i crec que iniciatives d'empreses que aposten pel creixement són rellevants per a recuperar el ritme de l'economia i ajudaran a sobreposar-nos de l'actual situació al més prompte possible".

Una vegada finalitzat aquesta situació, un jurat format per representants de l'ecosistema empresarial i emprenedor valencià, triarà a les 10 empreses participants en aquesta 3a edició que inclou un pla de més de 50 hores de training i coaching amb destacats experts i professionals de reconegut prestigi en l'àmbit empresarial com Jaime Esteban, Roberto Touza, Tomás Guillén, Maribel Vilaplana, entre altres.

Les 10 startups seleccionades es beneficiaran gratuïtament d'un pla de mentoring que els permetrà dissenyar i implementar la seua estratègia de creixement en un Scale Up Pla. L'objectiu és convertir a les empreses participants en negocis escalables amb alt potencial de creixement, i per tant, més atractius per a inversors i finançadors públic-privats.

La Comissió Europea ha triat per tercer any consecutiu a l'IVACE per a gestionar el projecte que compta amb la col·laboració del CEEI València. Scale Up inclou també l'organització d'un esdeveniment exclusiu en el qual les empreses participants podran presentar-se davant inversors. En l'última fase es premiarà amb 5.000 euros en serveis de consultoria estratègica de creixement empresarial a l'empresa amb major potencial de creixement.

Encara que el programa està valorat en 50.000 euros, les 10 empreses participants es beneficiaran gratuïtament de tots els serveis de Scale Up, a més d'accedir a una exclusiva xarxa de contactes amb experts i professionals d'alt prestigi que els ajudaran a definir i planificar la seua estratègia per als pròxims anys.

Scale Up és un Programa de la Comissió Europea a través de la Enterprise Europe Network - SEIMED, que lidera l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) amb la col·laboració del Centre Europeu d'Empreses Innovadores (CEEI) de València amb la finalitat d'augmentar la competitivitat de les PIME de la Comunitat.