La conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Ocupació, ha ampliat en 4,4 milions d'euros el pressupost inicial del programa d'Instruments Financers per a Projectes del Pla de Modernització Industrial 2015 de l'IVACE fins a aconseguir un pressupost de 7 milions d'euros (14-11-2015)
Aquest increment ha permès quasi triplicar el nombre de Pimes beneficiàries passant de les 48 inicials a les 120 que finalment han estat recolzades. D'aquestes 120 empreses el 30% tenen menys de 10 treballadors.
El Programa d'Instruments Financers per a Projectes del Pla de Modernització Industrial de l'IVACE es regeix per la fórmula préstecs-subvenció i el seu objectiu és facilitar l'accés de les pime industrials de la Comunitat Valenciana al finançament necessari per realitzar inversions en maquinària industrial nova que redunde en una major competitivitat empresarial a través de la modernització tecnològica.
L'engegada d'aquests 120 projectes de modernització tecnològica té previst generar una inversió de 12,2 milions d'euros. L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial finança aquesta inversió amb préstecs per valor total de 6,9 milions d'euros.
La directora general de l'IVACE, Júlia Company, ha assenyalat que en 2016 l'Institut "en coherència amb els objectius del Programa Operatiu FEDER 2014-2020 i en la línia de les prioritats contemplades en la RIS3CV, va a posar l'èmfasi en el disseny de serveis i instruments de suport a les pimes que estiguen més alineats amb les necessitats empresarials, que fomenten l'esperit innovador en les empreses de la Comunitat Valenciana, i que aconseguisquen un especial impacte positiu en la societat i les persones, a través del foment de la col·laboració entre els agents clau del Sistema Valencià d'Innovació".
En matèria de modernització tecnològica Júlia Company ha indicat que en futures convocatòries l'Institut preveu recolzar projectes de modernització global desenvolupats per xicotetes empreses de sectors productius tradicionals al mateix temps que ha assenyalat que estan estudiant la possibilitat que la convocatòria incloga el suport a la renovació de maquinàries dins dels seus plans de millora global en matèria d'innovació empresarial.
Una altra de les mesures a curt i mitjà termini que té previst realitzar l'IVACE és l'ampliació dels terminis de sol·licitud de les ajudes i d'execució dels projectes, i la reducció dels terminis de verificació dels projectes i de pagaments dels mateixos.
A més es vol aprofundir en el mesurament de l'impacte dels projectes en la societat així com de l'efectivitat de les convocatòries publicades.
Júlia Company ha assenyalat que l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial té previst verificar i pagar les ajudes d exercicis anteriors en el primer semestre de 2016.
