foro_ai2web.jpg Joaquín Rios ha impartit este matí una conferència en l'Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial (Ai2) on ha detallat quin serà el paper de l'IVACE en l'horitzó 2020 (25-4-13)



El director general d'Indústria, Joaquín Rius, ha destacat que l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) treballa a intensificar l'activitat emprenedora en les empreses perquè guanyen en competitivitat, eficàcia i productivitat".

"Recolzarem- ha continuat- l'activitat emprenedora com a motor de creixement i de creació d'ocupació i seguirem al costat d'aquelles empreses que treballen en la I+D".

Rios s'ha manifestat així durant una conferència en l'Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial (Ai2) on ha detallat quin serà el paper de l'IVACE en l'horitzó 2020.

"La integració de quatre ens orientats al món empresarial en l'IVACE perseguix generar un estalvi en costos, una major coordinació i interacció amb l'empresariat, unificació de criteris de procediment i buscar una finestreta única en la prestació d'ajudes", ha explicat respecte d'això.

El director general d'Indústria ha reafirmat el "compromís" del Consell de treballar braç a braç amb els empresaris "perquè som conscients que els moments econòmics que la societat està vivint exigixen prendre decisions i reorientar les polítiques industrials".

Joaquín Rios ha informat que el procediment de concessió d'ajudes "està experimentant un canvi perquè des de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació apostem pel préstec bonificat enfront de la subvenció".

En este sentit, ha indicat als empresaris assistents que la intensitat del préstec dependria de l'activitat a realitzar i que la limitació de la subvenció anirà condicionada al repagament de préstecs.

Estratègia de Política Industrial Visió 2020

Estes mesures atenen a la consecució dels objectius que el govern valencià s'ha marcat en l'Estratègia de Política Industrial Visió 2020 que engloba com principals línies d'actuació millorar la productivitat i la competitivitat del teixit empresarial, desenrotllar indústries i servicis basats en el coneixement, augmentar la dimensió de les empreses, fomentar la internacionalització de les empreses, potenciar el capital humà empresarial i augmentar el gasto en I+D+i especialment en innovació.

"Amb elles perseguim recuperar el pes de la indústria a través de la innovació, obrir més la Comunitat Valenciana als mercats internacionals actius, de béns i servicis i aconseguir una major integració d l'economia valenciana amb la resta de regions i països d'Europa i en particular de les economies emergents", ha explicat.

Per a això s'ha creat un grup d'Especialització Regional Intel·ligent (RIS3) per a detectar aquelles activitats del territori que generen més valor afegit atenent a les noves condicions d'Europa on en el període 2014-2020 el finançament de la I+D+I en la política de cohesió (Fons FEDER) es condicionarà a l'existència d'Estratègies regionals basades en la busca d'una Especialització Intel·ligent. ?