Amb el suport dels II Planes Sectorials de Competitivitat, un total de 12 empreses del taulellet han aconseguit reduir els seus estocs, racionalitzar la gamma de productes i millorar la comunicació de la marca (30.01.11)
L'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) està realitzant, amb el suport de l'IMPIVA, auditories de producte en distintes empreses del sector que els permet prendre decisions sobre quin tipus de productes han de deixar de produir i quines estratègies han de seguir per a desenvolupar noves propostes per a atendre les necessitats reals del mercat.
Aquesta iniciativa ha permés a 12 empreses del sector reestructurar la seua oferta de productes orientant-la al consumidor final i a les seues necessitats reals i aconseguir avantatges fonamentals derivats de l'eliminació de producte, reducció d'estocs, aprofitament de les referències i major coherència en la comunicació de la marca.
Les recomanacions de les auditories que realitza l'institut de la Xarxa IMPIVA, es basen en les tendències de l'hàbitat determinades en l'Observatori de Tendències de l'Hàbitat on s'arrepleguen les necessitats actuals dels usuaris.
L'Observatori de Tendències de l'Hàbitat, recolzat per l'IMPIVA, l'integren l'Institut Tecnològic Ceràmic (ITC), l'Institut Tecnològic Tèxtil (AITEX) i l'Institut Tecnològic de la Fusta, Moble i Embalatge (AIDIMA) i assenyala com principals necessitats dels usuaris l'exclusivitat, l'autenticitat, la qualitat durable i el bon disseny.
Una altra de les tendències que arreplega l'Observatori és la necessitat de productes dinàmics, enginyosos i pràctics que simplifiquen i faciliten les accions diàries. També es recupera i repensa allò multifuncional, plegable, modular, transformable i polivalent.
L'Institut de la Petita i Mitjana Indústria Valenciana (IMPIVA) ha recolzat el desenvolupament d'aquest sistema amb 33.750 euros dins dels II Planes Sectorials de Competitivitat.
Per al director general de l'IMPIVA, Daniel Moragues, es tracta d'una iniciativa "profitosa, competitiva i innovadora que permet a les empreses del sector enfocar la seua estratègia industrial i aconseguir un millor aprofitament de les circumstàncies del mercat".
Moragues hi ha assenyalat que el sector ceràmic és un sector "competitiu, amb grans fortaleses i generador de noves idees" que en aquesta legislatura ha desenvolupat 428 projectes empresarials, que han generat una inversió de més de 78 milions d'euros i que des de l'IMPIVA s'ha recolzat amb més de 36 milions d'euros.
El responsable de l'IMPIVA ha manifestat que aquest suport es mantindrà en el futur "i així ho arreplega l'Estratègia de Política industrial del Consell 2010-2015 amb la que estem traçant el camí cap a la recuperació econòmica integrant la innovació, la competitivitat i la internacionalització de les empreses".