ARA comercio val2

Dirigit a: Pymes con establecimiento productivo en funcionamiento el 28 de octubre de 2024 en alguno de los municipios afectados por la DANA

Presentació sol.licituds:Des del  15/04/2025 a les 9:00:00 hores fins a l'1/07/2025 a les 23:59:59 hores* (**)

Termini execució (i període subvencionable de la despesa): El projecte haurà d'haver-se desenvolupat dins del període comprés entre el 29 d'octubre de 2024 i el 31 d'octubre de 2025. (**)

Termini de justificació (i període subvencionable del pagament): fins al 31/10/2025 (**)



 

* segons condicions del decret del programa publicat en el DOGV nº 10079 de data 02/04/2025 i posterior correcció d'errades (DOGV nº 10080 de fecha 03/04/2025)

(**) Modificación plazos (DOGV nº 10097 bis de 29/04/2025)

 

 abansdepresentar innovatelAraEmpresesAquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

Objectius

 

Donar suport a les inversions de recuperació i reactivació de les pimes que hagen patit danys ocasionats per la DANA iniciada a la Comunitat Valenciana el dia 29 d’octubre de 2024, en el marc de la iniciativa ARA EMPRESES.

La concessió de les ajudes previstes s'acollirà al Reglament (UE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

 
beneficiarios.gif Empreses beneficiàries

 

Pimes amb establiment productiu en funcionament el 28 d’octubre de 2024 en algun dels municipis afectats per la DANA i que, a conseqüència d’aquesta, hagen patit danys materials en els seus béns mobles o immobles (naus, locals, establiments o espais) vinculats al desenvolupament de la seua activitat econòmica, siguen de titularitat pròpia o es troben arrendats.

 

actuacionesApoyables.gif Característiques de les ajudes
 
  • Pimes l’activitat de les quals NO es trobe entre les previstes en els CNAE 10 al 33 de conformitat amb la Classificació nacional d’activitats econòmiques (CNAE 2009), aprovada pel Reial decret 475/2007, de 13 d’abril i no estiguen excloses per l'article 1 del Reglament (UE) 2023/2831.
  • Aquestes ajudes seran compatibles amb les indemnitzacions percebudes o pendents de percebre del Consorci de Compensació d’Assegurances o d’altres assegurances aplicables.
  • En cap cas l’ajuda podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats per al mateix bé subvencionat, supere el cost d’adquisició per a l’empresa beneficiària.
  • Les sol·licituds, podran formular-se bé per a inversions ja realitzades i pagades, bé per a atendre inversions pendents de realitzar o pagar, respectant els terminis d’elegibilitat indicats.
  • Quan el projecte subvencionat preveja la realització d’obres i instal·lacions, l’empresa beneficiària haurà de comptar amb la corresponent llicència municipal per a dur-les a terme.
  • Només s’admetran a tràmit les sol·licituds de subvenció en les quals l’import mínim dels costos subvencionables siga igual o superior a 3.000 euros, IVA exclòs.
  • Les empreses beneficiàries podran sol·licitar en el tràmit de sol·licitud una bestreta d’un 50 % de la totalitat de la subvenció que, si és el cas, resulte concedida, sense que siga aplicable el règim de garanties.
  • La sol·licitud d’acompte implicarà necessàriament la presentació d’una declaració d’intencions —segons model disponible en la web d’IVACE— firmada conjuntament amb la persona auditora o empresa inscrita en ROAC.
     
tipoAyuda.gif Tipus d'ajuda

Subvenció a fons perdut fins al 70 % dels costos subvencionables, amb un màxim de 50.000 euros. 
 
El cost de l’informe d’auditoria serà subvencionable fins al 100 %, amb un límit de 600 euros, sense perjuí que hagen de respectar-se els màxims de subvenció per empresa indicats més amunt.
 
costesSubvencionables.gif Costos subvencionables
 

- Costos d’adquisició, substitució i reparació de maquinària, aparells, equips i altres actius materials directament vinculats a l’activitat, que siguen necessaris per a recuperar i reactivar l’activitat de servicis, comercial o hostalera.

- Costos d’adquisició d’actius immaterials. Programari relacionat amb l’activitat de l’empresa, inclosos, si és el cas, els costos d’implantació i posada en funcionament.

- Costos de reparació, adaptació i millora d’instal·lacions, obra civil i d’enginyeria, legalització i posada en funcionament de l’activitat de servicis, comerç o hostalera.

- Gastos de l’auditoria per a l’elaboració de l’informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció, per empresa auditora externa inscrita com a exercent en el Registre oficial d’auditors de comptes, fins a un màxim de 600 euros.

 

Terminis
 

Termini de presentació de sol·licituds: Els terminis de presentació de sol·licituds són els indicats en el quadre següent:

Termini de presentació de sol.licitud
Inici del projecte  Data límit d'execució del projecte (despeses)
Fi termini justificació (límit període pagament)
Des del 15/04/2025 a les 9:00 h fins a l'1/7/2025 a les 23:59:59 h. 29/10/2024 31/10/2025 31/10/2025

 

comoSolicitar.gif Presentació de sol.licituds

 

FORMA DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD
La tramitació, tant de la sol·licitud com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'empresa sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'empresa –o de persona física per als empresaris i empresàries individuals- emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana o per qualsevol entitat reconeguda com a prestadora de servicis d'expedició de certificats electrònics qualificats de firma electrònica en la «Llista de confiança de prestadors qualificats de servicis electrònics de confiança (TSL)», publicada en la seu electrònica del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
 
Així mateix, l'empresa sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/).
 

La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE (vegeu "Presentar sol·licitud" en apartat "Documentació annexa - Sol·licitud", a la dreta d'esta pàgina.

 

Esta web utiliza cookies con el objetivo principal de mejorar la experiencia y navegación del usuario en el portal. Si continúas navegando consideramos que aceptas su uso.