h2020blu 140

L'IVACE dona suport a la participació de les empreses, centres tecnològics i entitats de suport a la innovació en programes europeus que permeten la cooperació en I+D+i. Aquesta actuació es desenvolupa fonamentalment a través de serveis per a la participació i dinamització en programes europeus vinculats a les principals iniciatives i convocatòries de la Comissió Europea.

Al mateix temps, l'IVACE treballa activament en la difusió i finançament de la I+D+i a les empreses, en col·laboració amb diverses entitats d'àmbit europeu, destacant especialment la seua actuació en:

  • Lideratge dels Centres d'Empresa Europa de la Comissió Europea en la Comunitat Valenciana (EEN - SEIMED).
  • Captació de Fons Europeus per a la I+D+i a través de la participació en Projectes Europeus.
  • Participació en Xarxes Europees d'Innovació com ara EURADA, ERRIN, PATLIB, TII, FÒRUM ADRS, COTEC, CEX.

 

Europa és un espai d'oportunitats per al creixement de les empreses valencianes. IVACE, a través de SEIMED. acosta a les empreses a l'Enterprise Europe Network (EEN).

Es tracta de la major xarxa de suport a la PIME que existeix a Europa i la seua missió és impulsar la competitivitat de les pimes oferint serveis avançats en les següents àrees:

  • Internacionalització, cooperació empresarial.
  • Accés al finançament i suport per a participar en projectes europeus, acostant a les empreses a les grans convocatòries europees, com a Horitzó 2020 i Horizon Europe.
  • Innovació i transferència transnacional de tecnologia.
  • Serveis d'assessorament en matèria de legislació europea
  • Serveis de propietat industrial
  • Serveis d'acceleració empresarial

Les empreses valencianes, gràcies al projecte europeu SEIMED-EEN, tenen a la seua disposició experts de diferents organitzacions valencianes que els donaran suport en la cerca de socis a Europa i en, fins a, 60 països de tot el món.

 

ODS baner V

  • L'objectiu és que el sector empresarial puga contribuir a la pròxima Estratègia de Desenvolupament Sostenible 2030, un marc de transformació basat en l'Agenda 2030 de Nacions Unides.
  • El procés es desenvoluparà en tres fases que comencen hui amb el llançament d'una enquesta online massiva i que finalitzaran amb la realització d'un informe de conclusions que veurà la llum al novembre.

 

La Xarxa Espanyola del Pacte Mundial, la iniciativa de Nacions Unides a Espanya per a la implementació de l'Agenda 2030 en el sector empresarial i la Secretaria d'Estat per a l'Agenda 2030 del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, han llançat un procés integral de consulta perquè el sector empresarial puga contribuir a la pròxima Estratègia de Desenvolupament Sostenible 2030.

L'Estratègia de Desenvolupament Sostenible 2030 serà el marc per a l'acció durant els pròxims 10 anys per a implementar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de Nacions Unides a Espanya. Identificarà les prioritats i orientarà les polítiques i actuacions necessàries per a emprendre les transformacions que el desenvolupament sostenible demanda i abordar la reconstrucció del país després de la crisi causada per la COVID-19.

En aqueix sentit, la secretària d'Estat per a l'Agenda 2030, Ione Belarra, ha destacat el valor que les aportacions del sector privat tindran per a nodrir aquest pla: “Seran fonamentals per a ajudar-nos a construir una Estratègia ambiciosa que determinarà com afrontar els grans reptes del nostre temps”.

Per part seua, Cristina Sánchez, directora executiva de la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial, ha declarat sobre aquest tema que “és el mandat del Pacte Mundial col·laborar amb els governs en la participació del sector privat per a la implantació dels ODS, i confiem que aquest procés siga molt reeixit, perquè les empreses tenen un paper determinant en el desenvolupament sostenible, així com en la recuperació econòmica; aquesta és una oportunitat perquè participen en els projectes rellevants del país”.

El desenvolupament d'aquesta consulta, un procés participatiu amb el sector empresarial del nostre país, es desenvoluparà en els pròxims mesos amb tres moments diferenciats:

Pas 1 – Consulta online: en aquesta fase es realitzarà una enquesta massiva de caràcter online dirigida al teixit empresarial espanyol i articulada a través d'una plataforma digital. Estarà disponible entre el 26 d'agost i el 27 de setembre i totes les empreses del país estan convidades a contestar-la, independentment de la seua grandària, sector d'activitat o naturalesa (pública, privada o de l'economia social). Es tractarà d'un breu exercici que permetrà recaptar el major nombre de propostes i experiències, així com els avanços i reptes de les empreses en matèria d'ODS.

Pas 2 - Fòrums per a empreses i autònoms/as sobre l'Estratègia de Desenvolupament Sostenible: se celebraran trobades amb professionals del sector privat amb l'objectiu d'ampliar, aprofundir i contrastar de manera qualitativa la informació recaptada en les enquestes, així com fomentar l'intercanvi d'experiències i visions sobre les transformacions i desafiaments que enfrontem des de la perspectiva empresarial. Dins d'aquests fòrums s'assegurarà, a més, la realització de trobades específiques amb pimes i la presència de col·lectius d'autònoms/as, assegurant així la incorporació de la seua visió en l'elaboració en l'Estratègia de Desenvolupament Sostenible.

Pas 3 – Informe de conclusions: finalitzades totes les etapes de la consulta, la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial elaborarà un informe que recollirà les principals contribucions del sector privat a l'Estratègia de Desenvolupament Sostenible, que trace un estat de la implementació de l'Agenda 2030 en el sector empresarial del nostre país i, així mateix, inclourà bones pràctiques amb la finalitat de posar rostre a les accions en marxa i inspirar a l'acció.

 

Més informació:

> Link per a accedir a l'enquesta.

> Més informació del procés.

 

5aniversario

 

 

 

 

Centros de ExcelenciaPer Centres d'Excel·lència es coneix a l'Associació de Centres Promotors de l'Excel·lència, pertanyents a tota Espanya, entre els quals es troba l'IVACE.

El seu principal objectiu és unir els esforços que s'estan realitzant en diferents Comunitats Autònomes, per a potenciar, de manera conjunta i coordinada entre els seus associats, el desenvolupament de la cultura de la qualitat, la innovació i l'excel·lència en la gestió empresarial del nostre país.

Entre les activitats de l'associació figuren les convocatòries anuals dels Premis CEX que tenen el propòsit de contribuir a l'intercanvi de bones pràctiques de gestió entre les empreses i altres organitzacions, i els Premis QIA, una competició internacional per a destacar projectes innovadors en empreses i organitzacions.

 

 

cotec IVACE és membre de la Fundació Cotec per a la innovació, una organització privada sense ànim de lucre constituïda en 1992, la missió del qual és promoure la innovació com a motor de desenvolupament econòmic i social. Cotec compta amb prop de 90 patrons, entre empreses privades i administracions dels àmbits regional i local. S. M. el Rei Felip VI és el President d'Honor. Des de 2001 existeix a més Cotec Itàlia, i des de 2003, Cotec Portugal, que confereixen un caràcter internacional a l'impuls a la innovació que promou Cotec.

Cotec publica cada any des de 1996 l'Informe Cotec que reflecteix la situació de la I+D+I a Espanya, a través de l'anàlisi dels principals indicadors nacionals, autonòmics i internacionals.

 

 

Esta web utiliza cookies con el objetivo principal de mejorar la experiencia y navegación del usuario en el portal. Si continúas navegando consideramos que aceptas su uso.