Servei Europeu d'Assistència sobre Drets de Propietat Intel·lectual  (Servei Europeu d'Assistència en DPI) (ÉS)
 
ServicesEl Servei Europeu d'Assistència sobre Drets de Propietat Intel·lectual és una iniciativa oficial de la Comissió Europea que presta, sense cap cost, una primera assessoria i informació sobre assumptes de propietat intel·lectual (PI) i de drets de propietat intel·lectual (DPI). El servei està dirigit a investigadors i a petites i mitjanes empreses (PIMES) que participen en projectes col·laboratius finançats per la Unió Europea (UE).  Addicionalment el servei està dirigit a PIMES que formen part i participen en processos internacionals de transferència tecnològica.

Si necessita assistència personal i a mesura sobre un assumpte particular relacionat amb propietat intel·lectual, desitja estar informat sobre els últims avanços en el món de la propietat intel·lectual i investigació i desenvolupament (I+D) a Europa, o si està interessat en una formació sobre drets de propietat intel·lectual, el Servei Europeu d'Assistència sobre Drets de la Propietat Intel·lectual és el soci perfecte o entitat adequada a qui dirigir-se.

El servei de línia d'ajuda està atés per un equip d'experts en Propietat Intel·lectual. El servei respon consultes en forma individual i preguntes relacionades amb propietat intel·lectual i drets de la propietat intel·lectual, en forma escrita en el termini de 3 dies laborables. A més, el servei dona suport de revisió i anàlisi de contractes i acords relacionats amb propietat intel·lectual, com per exemple, acords o contractes de llicències, de distribució, acords de copropietat i acords de consorci.

El Servei Europeu d'Assistència sobre Drets de Propietat Intel·lectual participa en esdeveniments i conferències empresarials, informant sobre les seues activitats i serveis, i organitza formacions individuals a grups interessats en tota Europa:  tant en el lloc de la seua ubicació com a nivell remot a través de la impartició de seminaris web, mitjançant els quals els participants poden unir-se des dels seus ordinadors d'acord amb la disponibilitat de la seua agenda.

Diverses publicacions com a guies, fulles i documents informatius o casos pràctics, orienten sobre com fer front a qüestions de propietat intel·lectual en una situació de negoci o durant l'execució d'un projecte d'investigació col·laboratiu. Tots ells estan públicament disponibles en la llibreria en línia de la pàgina web del Servei Europeu d'Assistència sobre Drets de Propietat Intel·lectual. Addicionalment, un butlletí periòdic de notícies i un *Boleltín quadrimestral permet que estiga actualitzat amb les últimes notícies i temes de propietat intel·lectual i drets de propietat  intel·lectual. L'equip del servei d'assistència també lliurament material informatiu baixa comanda, per a poder ser distribuïts en esdeveniments o en les activitats ordinàries de negoci.

Guardar

ambassadorsEl programa ambaixades europees IP HELPDESK , sorgeix d'una proposta realitzada per l'IPR Helpdesk i l'Agència Europea de Competitivitat i Innovació, per a engegar una xarxa de punts regionals de propietat industrial capaç, tant de promoure els serveis del Helpdesk, com d'oferir formació i informació, en els seus respectius idiomes, a les empreses locals de cada zona europea.

Per a açò, l'IP HELPDESK ha utilitzat la Xarxa EUROPEAN ENTREPRISE NETWORK de la Unió Europea, la major xarxa de suport a la PIME que existeix a Europa la missió de la qual és impulsar la competitivitat de les pimes europees a través de la internacionalització, la transferència de tecnologia i l'accés al finançament.

Fins avui s'han seleccionat 51 ambaixades IP HELPDESK, establides en 29 països europeus.

El Servei de Propietat Industrial de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, IVACE ha sigut seleccionat com a ambaixada IP HELPDESK a la Comunitat Valenciana. A Espanya existeixen ambaixades a la Comunitat Valenciana, Asturias i Andalusia.

Guardar

 

És important que abans de començar la tramitació d'una nova sol·licitud, Llija detingudament els documents següents:

-Tramitació de marques i noms comercials

-Tramitació de patents i models d'utilitat


-Tramitació de dissenys industrials

Disposa també de més informació en els MANUALS DE L'OEPM, que estan en l'apartat "Documentació annexa".

 
5 errors que ha d'evitar

1. No assumisca que registrant el nom de la seua empresa va a impedir que uns altres ho usen il·legalment. La sol·licitud de registre d'una marca pot evitar anar a judici més tard.

2. Mai comente amb els seus amics el seu nou invent abans de presentar una patent. No ho divulgue o utilitze acords de confidencialitat per a protegir-se abans de la presentació d'una patent.

3. Si no veu ® no significa que algú no ha registrat la marca. Però si s'ha registrat una marca, assegure's d'usar-ho.

4. No assumisca que en pagar a un subcontractista per a desenvolupar un lloc web o similar, posseeix els drets d'autor del lloc. La propietat dels drets ha de constar clarament en qualsevol subcontracte.

5. No passe per alt les qüestions de propietat intel·lectual en els contractes de treball. Tots els contractes han d'assegurar que la seua empresa és propietària de totes les invencions, programari o dissenys produïts pel personal.

SEU ELECTRÒNICA

La tramitació electrònica en línia -sense paper- requerix tindre implementat en el seu ordinador el DNI electrònic o un altre certificat o firma electrònica.

La taxa corresponent al tràmit seleccionat, només podrà pagar-se de manera telemàtica, per mitjà d'alguna de les formes de pagament que facilita la pròpia OEPM.

Si tinguera algun dubte en el moment de la tramitació electrònica, pot contactar amb el telèfon 902 157 530 o mitjançant el correu electrònic:  soportefuncional@oepm

>Accés a la Seu electrònica de l'OEPM

Esta web utiliza cookies con el objetivo principal de mejorar la experiencia y navegación del usuario en el portal. Si continúas navegando consideramos que aceptas su uso.